Nemzeti Most Magazin Ugrás a tartalomhoz
1095 Budapest, Bajor Gizi park 1. +361/476-6800

A Nemzeti Színház hírei

„Csak arra emlékszem, hogy nekünk nem volt szabad nevetni”

Párbeszédben a Tizenkét varjú három „boszorkányával”

A Szcenárium szerkesztőiként elindítunk egy sorozatot, melynek keretében az alkotókkal készült interjúkat, a mese műfaji sajátosságairól szóló írásokat kívánunk megjelentetni. Első alkalommal azzal a három szereplővel beszélgettünk, akik a Tizenkét varjú három kulcsfiguráját alakították.

Salome

Már megvásárolható a Nemzeti Színház Ajándékkártyája – tökéletes karácsonyi meglepetés

Ajándékozzon idén különleges kulturális élményt! A Nemzeti Színház Ajándékkártyája újra elérhető, amely kiváló lehetőség mindazok számára, akik valódi értéket szeretnének adni szeretteiknek. A kártya rugalmasan felhasználható: a megajándékozott maga választhatja ki, mely előadásokat szeretné megtekinteni, akár több különböző produkciót is.

Csongor és Tünde újragondolva – zenés bemutató a Nemzeti Színházban Vidnyánszky Attila rendezésében

November 28-án mutatta be a Nemzeti Színház Vörösmarty Mihály klasszikusának vadonatúj zenés adaptációját, amely már a premier estéjén kirobbanó sikert aratott, és azóta is teltházzal fut. A bemutató különleges alkalom: a Csongor és Tünde a költő születésének 225. évfordulóján tért vissza a Nemzeti színpadára — egészen új formában.

Tizenkét varjú

Bemutató: Csongor és Tünde

Ősbemutató a születésnapra

A 225 éve született Vörösmarty színházi kultusza – kegyeleti rutinból valódi ünnep

Az 1800. december elsején született Vörösmarty Mihály ezer szállal kötődött a Nemzeti Színházhoz. Eleinte halála napját, később születésnapját ünnepelte évtizedekig díszelőadással a Nemzeti. A kiüresedő alkalmak sorát 1879-ben Paulay Ede törte meg, aki a Csongor és Tünde ősbemutatójával tisztelgett a teátrum „házi szerzője” előtt a jeles napon.

Hírlevél

Portré

A szótlanság beszédes is lehet

Pallag Márton a színpad vonzásáról, a fizikai színjátszásról, a szerepváltásokról, korunk és magunk megértéséről

A kisebb szerep néha több lehetőséget ad a színésznek, mint a figyelem fókuszába kerülő, gyakran már agyonelemzett és értelmezett, sokféle elváráshoz igazított főszerep. Ezért sincs különösebb szerepálma Pallag Mártonnak. A fölösleges korlátok nélküli, szabad átlényegülését szolgálják a fizikai színész szakon elsajátított ismeretei. Meggyőződése, hogy a színpadon szavak nélkül is beszédessé válhat egy-egy megidézett személy.