
MITEM12
A szépség őrzői
A Madách Nemzetközi Színházi Találkozón (MITEM) a kezdetétől tapasztaljuk, hogy a színház arra késztet minket: építsünk hidakat. Immár 12. alkalommal hívjuk bar...
MITEM12
A Madách Nemzetközi Színházi Találkozón (MITEM) a kezdetétől tapasztaljuk, hogy a színház arra késztet minket: építsünk hidakat. Immár 12. alkalommal hívjuk bar...
Szcenárium
A Nemzeti Színház a 2023/24‑es évadot a „Királyok Évada” szlogennel hirdette meg. A Szcenárium szerkesztőiben tavaly előtt ősszel merült fel az a gondolat, hogy...
Nyelv – színházi nyelv – színházi nyelvújítás
A Nemzeti Színház a 2023/24-es évadot a „Királyok Évada” szlogennel hirdette meg. Szeptember 3-án volt a premierje Vidnyánszky Attila új Bánk bán-rendezésének,...
Azzal, hogy Madách-projektünkkel tizenegy ország színinövendékeit szólítottuk meg, részemről el is dőlt, hogy a Tragédiát emberiség-drámaként viszem színre. His...
Színházi szakmai körökben ma már közhely, hogy a posztdramatikus korszakban eltűnt a színpadról a hősök közötti klasszikus értelemben vett konfliktus, s vele eg...
Nemzeti Színház
Vidnyánszky Attila marad a Nemzeti Színház vezérigazgatója a következő öt évben is - jelentette be Csák János kulturális és innovációs miniszter a Facebook...
Színházi Olimpia
Vizsgálódásom középpontjában egy sajátos színpadi nyelvet képviselő rendező, Vidnyánszky Attila művészete áll, pontosabban szólva az általa rendezett előadásokn...
Színházi Olimpia
A következő állomás a dráma trónfosztása tekintetében a Halotti pompa. Ebben az esetben Vidnyánszky Attila nem csupán a drámai szövegelőzményről mond le (azt ko...
Színházi Olimpia
A színház folyamatosan keresi a szövegeket, témákat, keresi a számára itt és most érvényes megszólalási lehetőségeket. És valószínűleg azért fordulunk ezekhez a...
Színházi Olimpia
2002 óta kísérem figyelemmel Vidnyánszky Attila színpadi nyelvezetének alakulását, amikor első Bánk bán-rendezésének dramaturgjaként először kerülhett...