Nemzeti Most Magazin
1095 Budapest, Bajor Gizi park 1. +361/476-6800 (központ)
Aktuális program
Romeo_BerettyanN
Következő előadások

Egressy Gábor és a Nemzeti Színház

Szakmai kérdések és baráti kapcsolatok

Magyarországon a 18–19. század fordulóján kezdődő modernizációs törekvések közül kiemelt jelentőséggel bír a művelődés különböző fórumainak és intézményrendszerének kiépülése, az első magyar nyelvű folyóiratok létrejötte és differenciálódása, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Magyar Tudós Társaság és a Pesti Magyar Színház (1840-től Nemzeti Színház) megalapítása. A pesti kőszínház megnyitása több szempontból is mérföldkőnek számított a magyar nyelvű hivatásos színjátszás történetében. Ezen intézmény kapcsán beszélhetünk először nemzeti léptékű, az előadóművészeken túl nagyszámú művészeti, technikai és kisegítő személyzetet is foglalkoztató, vegyes profilú (prózai, zenés, balett) repertoárra szakosodott, állandó épületben működő színházi üzemről.

Márai mintha önmagával viaskodna - Tóth Auguszta: Ágnes

A közösségért kiálló János mester A kassai polgárok főszereplője, akinek felesége, Ágnes egyszerre küzd férje művészi és magánemberi becsületért, támogatja őt a vállalásában, de meg kell harcolnia egy fiatalabb vetélytárssal is. Az Ágnest alakító Tóth Auguszta szerint Márai műve rávilágít nemes emberi értékek – a hűség, a tisztaság és a becsület – mai leértékelődésére is.

„Jó lenne megértetni az emberekkel, hogy érdemes imádkozni”

Morus Tamás imái Rátóti Zoltán előadásában

A 777 nevű népszerű keresztény orgánum interjút közölt a Nemzeti színművészével, Rátóti Zoltánnal, aki az Egy ember az örökkévalóságnak című előadás címszereplőjeként arra vállalkozott, hogy felolvas négy imát az általa alakított Szent Morus Tamástól. Az interjúban szívvel értő módon beszél arról, őt hogyan érintették meg ezek az imák, de szó esik a magyarföldi templomépítésről és a Csíksomlyói passió Péter apostoláról is.

Romeo_SzaboSebestyen
Romeo_Blasko