Nemzeti Most Magazin
1095 Budapest, Bajor Gizi park 1. +361/476-6800
2021. október 28. - Simon, Szimonetta Napja
Vissza a folyóiratokhoz

Nemzeti Magazin V. Évfolyam, 8. Szám

Nemzeti Magazin V. Évfolyam, 8. Szám Letöltés PDF-ben
Osztovits Ágnes: Csodákra várva

MITEM 2018

Osztovits Ágnes: Csodákra várva

Öt éves a MITEM

Az ördög sem érti, hogyan alakul ki, mondjuk, egy szolid vidéki polgárcsaládban a színházfüggőség. Lehet, hogy a rendezői-dramaturgi pályáról ábrándozó nagyfiúról ragad rá a kisebbekre? A nagylányról, akit a városi pártbizottság nem javasol a jogi egyetemre, így bánatában a színművészetire felvételi...

A segítség egy szótaggal korábban érkezik

Kulisszák mögött

A segítség egy szótaggal korábban érkezik

A szövegkönyv lapjaira fehér fénykört vetett a kottatartó állvány széléhez csíptetett kicsi olvasólámpa. János vitéz éppen a hosszú monológját mondta, Kónya Gabriella a főszereplőtől alig néhány lépésnyi távolságra, a színpad széléig behúzott fekete függönyláb takarásában ülve hallgatta a jól ismert...

Ilyen egyszerű ez - Zsótér Sándor rendező

Bemutató / A gömbfejűek és a csúcsfejűek

Ilyen egyszerű ez - Zsótér Sándor rendező

A Gömbfejűek és csúcsfejűek avagy gazdag a gazdaggal társul szívesen

Okos, ravasz és humoros, tele van költészettel és hihetetlenül érzelmes – ezeket mondja kedvenc szerzőjéről, Bertolt Brechtről Zsótér Sándor. A rendező a Galilei élete után most a Gömbfejűek és csúcsfejűek című darabját viszi színre. Egy rémmesét a javából.

Hamisítatlan - Brecht és A gömbfejűek...

Bemutató / A gömbfejűek és a csúcsfejűek

Hamisítatlan - Brecht és A gömbfejűek...

Brecht kevés darabjára hatottak úgy a napi politika változásai, mint A gömbfejűek és a csúcsfejűekre (amelynek címe még így folytatódik: avagy a gazdag gazdaggal társul szívesen és műfaji meghatározása: egy rémmese). A darab 1932 és 1936 közötti időszakban keletkezett, amikor Németország előre nem l...

Rémmesés játék, bámulatos létezés

Premier-portré / A gömbfejűek és a csúcsfejűek

Rémmesés játék, bámulatos létezés

Udvaros Dorottya a kísérletezés kockázatáról, a királyságról és a regényes versmondásról

Udvaros Dorottya – egyik kritikusa szerint – a legjobb Csehov-színésznő. Az elismerést köszöni, de mint mondja, legalább annyira Brecht-színésznő is. Igaz, eddigi pályája során csak két Brecht-darabban játszott. A harmadikról, melyben most a Nemzeti Színházban két szerepet is kapott, korábban nem is...