Világszínház
Két mesélő mutatja be és kommentálja a jeleneteket és karaktereket: a szír sivatagban két jazidi szerzetes elültet egy körtefát, hogy visszacsalogassák az eltűnt madarakat. Nigériában egy anya egy fa árnyékában pihen, amely a felejtés fája – karjaiban egy tökbe rejtve lánya fejét tartja. Egy európai hadvezér elmagyarázza egy afrikai hadvezérnek, hogy miért szükségesek az etnikai tisztogatások – az afrikai ezután emberáldozatot mutat be, hogy a saját gyerekhadseregét sebezhetetlenné tegye, mielőtt harcba indulnak. Egy lány a babáival játszik a fa körül, amit az apja ültetett, amikor ő megszületett, és azon gondolkodik, vajon a madarak milyennek látják a földet a levegőből.
Ebben az előadásban a Történelem fája végül lehajol a körték súlya alatt, és otthont kínál a madaraknak, amelyek a nézők feje fölött szállnak. De miféle madarak ezek?
Különleges előadással érkezik a Nemzeti Színházba a világhírű Eugenio Barba társulata, az Odin Teatret, amely a dániai Hostebróban működő Nordisk Teaterlaboratorium magja. A soknyelvű produkció létrehozatalában olasz, angol, dán, amerikai, kanadai, indiai, indonéz, francia, kolumbiai, perui, argentin, brazil, chilei, spanyol, finn, lengyel és magyar szereplők, közreműködők vettek részt. A próbafolyamatba az Odin „szentélyében” ezúttal civilek is bekapcsolódhattak (amire eddig nem volt példa), és kérdéseikkel, észrevételeikkel belefolyhattak a színpadi történet alakulásába.
Az előadás a hostebrói bemutató után először a budapesti Nemzeti Színházban látható, majd a dániai Ringkøbingben és Wrocławban az Európa Kulturális fővárosa eseményeinek keretében.
Eugenio Barba társulata tavaly a Nemzeti Színház fesztiváljának, a MITEM-nek volt a vendége a The Chronic Life (Krónikus Élet) című előadásával. A Nemzeti Színház Kiskönyvtára sorozatban olvashatók Barba írásai a Hamu és gyémánt országa című kötetben.
(2016. szeptember 28.)