Vissza a hírekhez
Szeretettel várjuk a Balladaünnep résztvevőit!
A Balladaünnep gálaestjén április 14-én 18 órától a következő csoportok lépnek fel:
1. Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium, 11. évfolyam
Arany János: Tengeri-hántás
2. Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium, 11. évfolyam
Petri György: Ballada
3. Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakközépiskola, 9. évfolyam
A halálra táncoltatott lány (népballada)
4. Prohászka Ottokár Katolikus Gimnázium színjátszó csoportja
Görög Ilona (népballada)
5. Erzsébetvárosi Kéttannyelvű Ált. Isk. és Szakközépiskola, Bubik István Színkör
Arany János: A walesi bárdok
6. Harsányi János Szakközépiskola és Szakiskola, Harsányi Színjátszó kör
Arany János: Tetemre hívás
A 2013-14. színházi évadban a Nemzeti Színház felhívására jelentkező középiskolás csoportok feladata egy magyar ballada (népballada vagy irodalmi mű) színre állítása volt. A diákok maguk találták ki a koncepciót, állították színre tanáraik segítségével a művet, de a diákok kreativitásának kibontakozása volt a legfontosabb. Mindehhez segítséget kaptak a Nemzeti Színház szakembereitől, az előadáshoz jelmezeket, kellékeket kölcsönözhettek.
Előzmények: Az Ádámok és Évák Ünnepét először a szolnoki Szigligeti Színházban tartották meg 2010-ben. Az alap akkor Madách Imre: Az ember tragédiája című műve volt, a cél pedig egy előadás létrehozása a diákok részvételével, koncepciójában. A szolnoki színház példáját követve a következő években hasonló programokat szerveztek: a debreceni Csokonai Színház, a veszprémi Petőfi Színház, a soproni Petőfi Színház, a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház, a keszthelyi Balaton Színház, az Egri Gárdonyi Géza Színház, a Békéscsabai Jókai Színház, a Dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház. Tavaly Ferencváros 15 iskolájának diákjai közösen adták elő Madách Imre: Az ember tragédiáját, tehát itt is megrendezték már az Ádámok és Évák Ünnepét.
A Nemzeti Színház Budapesten is szeretné meghonosítani az immár országos mozgalommá vált színházi-nevelési programot. Hiszünk abban, hogy a színházművészet semmi mással össze nem hasonlítható fejlesztő erővel bír, hogy a diákok minden adottságára, készségére pozitív hatással van. Meggyőződésünk, hogy a színház az egész személyiséget fejleszti.
1. Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium, 11. évfolyam
Arany János: Tengeri-hántás
2. Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium, 11. évfolyam
Petri György: Ballada
3. Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakközépiskola, 9. évfolyam
A halálra táncoltatott lány (népballada)
4. Prohászka Ottokár Katolikus Gimnázium színjátszó csoportja
Görög Ilona (népballada)
5. Erzsébetvárosi Kéttannyelvű Ált. Isk. és Szakközépiskola, Bubik István Színkör
Arany János: A walesi bárdok
6. Harsányi János Szakközépiskola és Szakiskola, Harsányi Színjátszó kör
Arany János: Tetemre hívás
A 2013-14. színházi évadban a Nemzeti Színház felhívására jelentkező középiskolás csoportok feladata egy magyar ballada (népballada vagy irodalmi mű) színre állítása volt. A diákok maguk találták ki a koncepciót, állították színre tanáraik segítségével a művet, de a diákok kreativitásának kibontakozása volt a legfontosabb. Mindehhez segítséget kaptak a Nemzeti Színház szakembereitől, az előadáshoz jelmezeket, kellékeket kölcsönözhettek.
Előzmények: Az Ádámok és Évák Ünnepét először a szolnoki Szigligeti Színházban tartották meg 2010-ben. Az alap akkor Madách Imre: Az ember tragédiája című műve volt, a cél pedig egy előadás létrehozása a diákok részvételével, koncepciójában. A szolnoki színház példáját követve a következő években hasonló programokat szerveztek: a debreceni Csokonai Színház, a veszprémi Petőfi Színház, a soproni Petőfi Színház, a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház, a keszthelyi Balaton Színház, az Egri Gárdonyi Géza Színház, a Békéscsabai Jókai Színház, a Dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház. Tavaly Ferencváros 15 iskolájának diákjai közösen adták elő Madách Imre: Az ember tragédiáját, tehát itt is megrendezték már az Ádámok és Évák Ünnepét.
A Nemzeti Színház Budapesten is szeretné meghonosítani az immár országos mozgalommá vált színházi-nevelési programot. Hiszünk abban, hogy a színházművészet semmi mással össze nem hasonlítható fejlesztő erővel bír, hogy a diákok minden adottságára, készségére pozitív hatással van. Meggyőződésünk, hogy a színház az egész személyiséget fejleszti.
(2014. április 13.)