JEGYPÉNZTÁRUNK ÜNNEPI NYITVATARTÁSA:
December 21-22-23-án, valamint december 27 és 30 között 10.00-18:00 óráig. December 24-25-26-án, december 31-én és január 1-én zárva.
JEGYPÉNZTÁRUNK ÜNNEPI NYITVATARTÁSA:
December 21-22-23-án, valamint december 27 és 30 között 10.00-18:00 óráig. December 24-25-26-án, december 31-én és január 1-én zárva.
A Sirály a művészetről, az alkotásról, a kreativitásról szól, ahogy a színház is mindig ezeket a kérdéseket feszegeti, és rendezőként is minduntalan ezekkel szembesül az ember. Alapkérdéseket tesz fel, pl. mi is a művészet? A válasz kereséséhez azért alkalmas a Sirály, mert Csehov elkerüli a kelepcéket. Nem mondja meg a tuttit. Nem akarja megmondani, hogy milyen kell, legyen a művészet, hanem különböző nézőpontokból szemléli a kérdést. Minket pedig pont ez érdekelt - mondta Tomi Janežič .
A beszélgetésből azt is megtudtuk, hogy a felkészülés, a
bemutatóig vezető folyamat is különleges volt a Sirály esetében. Másfél éves
munkáról van szó, amiről nyugodtan mondhatjuk - kivételes. De hogyan lehetséges
egy repertoár-színház életébe illeszteni egy ilyen hosszú próbafolyamatot?
A Szerb Nemzeti Színházban nagyjából tíz éve kísérleteznek azzal, hogyan is lehetne kilépni a színházi munkafolyamatok sablonjaiból, tudtuk meg az igazgatótól. A színházcsinálás folyamatai mára hasonlóak a gyári munkáéhoz. Futószalagon készülnek az előadások, tipikus repertoár előadás, negyvenöt próbával... Tomi Janežič már dolgozott nálunk, sokszor beszélgettünk erről. Szívesen jött volna ismét hozzánk, de azt mondta, hogy neki legalább tizenöt hónapra lenne szüksége, őt már nem érdekli az a lehetőség, hogy egy hónap alatt csináljon előadást. Sokat gondolkoztunk, és végül úgy döntöttünk, legyen így. Úgy döntöttünk, induljon el a munka, és a bemutató időpontját a folyamat határozza majd meg. Nem tűztünk ki célokat, hanem megteremtettük a lehetőségét ennek a hosszú munkának.
(2014. április 02.)