JEGYPÉNZTÁRUNK ÜNNEPI NYITVATARTÁSA:
December 21-22-23-án, valamint december 27 és 30 között 10.00-18:00 óráig. December 24-25-26-án, december 31-én és január 1-én zárva.
JEGYPÉNZTÁRUNK ÜNNEPI NYITVATARTÁSA:
December 21-22-23-án, valamint december 27 és 30 között 10.00-18:00 óráig. December 24-25-26-án, december 31-én és január 1-én zárva.
Szünetekkel együtt tehát egy hét órás előadás van mögöttünk, és a
másnap délelőtti másfél órás beszélgetés. Az előadás – egy szóban – felejthetetlen.
Ebben valószínűleg mindenki, aki látta, egyetérthet. Kérdés persze számtalan
vetődik fel a nézőben, egyszerűen az esemény szokatlansága folytán.
Az előadás
egyszerre mutatja a próbafolyamatot, és Csehov művét, a két történet
észrevétlenül folyik egymásba, alakul át a próba előadássá és viszont, gyakran
a legnagyobb hangsúlyt a folyamat részeseiben zajló, ki nem mondott, vagy ki
sem mondható érzelmekre helyezve.
Ez alól a harmadik felvonás a kivétel, amikor is a közös
térből a nézők (mily meglepő) a nézőtérre, a színészek a színpadra kerülnek, de
amit látunk, az továbbra sem szokványos. A színészek belső, bennünk párbeszéddé
alakuló monológjait halljuk – hangfelvételről. Az éppen „beszélő” szereplőt a
rendező fénnyel emeli ki a többiek közül. És a monológokkal párhuzamosan, a
színfalak mögötti takarásban játszódik az a dráma, amit egy hagyományos előadás
az előtérben mutatna. Szinte fáj, hogy nem engedik látnunk a jeleneteket.
A negyedik felvonás felében a dráma utolsó jeleneteit látjuk, színpadi megfogalmazásban, majd egy filmet vetítenek arról, hogyan születtek meg a karakterek, hogyan dolgozott a rendező a két főszereplővel. A montázsban, ahogy az első két felvonás során is, keveredik, egymásba fonódik két párhuzamos történet, a dokumentum és egy lehetséges Sirály film jeleneteinek montázsa.
(2014. április 01.)