A Jókai Színház a Nemzetiben
A Csörtében
sorsok, céltalan életutak oldódnak fel az álom, a fény, a pompa áhított
világában, hogy azután végleg megsemmisüljenek. A szabadkai kortárs szerzőnő,
Brestyánszki Boros Rozália drámája 2010-ben született meg a Magyar Drámaíró
Versenyen, s ezt bővítette, dolgozta át az író egy két felvonásos előadássá. Egy
olyan produkcióvá, amely művészdarabként hatalmas közönségsikert tudhat
magáénak, amely amellett, hogy felsorakoztatja az ismert és közkedvelt
slágereket, komoly problémákat boncolgat. Generációk, egymástól végzetesen
eltávolodott világok találkoznak össze pillanatokra, és mennek el
könyörtelenül, tehetetlenül egymás mellett. Álom és valóság olykor
összekeveredik, a realitást felváltja a szürreális. A speciális technikai
elemek, a látványtechnika különleges atmoszférát teremt egészen a légypapíros
kocsmától a show fényes, csillogó gazdagságáig. Az előadás egyben kísérlet a néző bevonására a játékba. Bizonyos
pontokon szerephez jut maga a közönség, dönt, pontoz vagy akár énekel is.
Bekapcsolódik a showba, hogy utána kegyetlenül szembesüljön önmagával.
Az előadás színlapja, fotói
Kritikák az előadásról:
„Senki nem tud senkibe kapaszkodni. Mindenkinek magára hagyottan dől össze a saját világa, miközben a külvilág is zűrzavarosan lepukkant. Ott maradnak totális reménytelenségben a szereplők, akikben kénytelenek vagyunk magunkra ismerni.” /Bóta Gábor, Népszabadság/
„… a művésznő [Kara Tünde] úgy ad elő egy népdalt, hogy egyszerre bugyog föl a fáradtság, a szomorúság és a szépség. Mert igazából erről, a hiábavaló fáradságról, a megélt szomorúságról, az áhított szépségről szól Fekete Péter hatásos rendezése.” /Apáti Miklós, Magyar Hírlap/
„Brestyánszki története, helyszínei és
karakterei mindannyiunk számára ismerős és valamennyiünkben ott élő történetek,
helyszínek és karakterek. Magunkon nevetünk, magunkat sajnáljuk és a magunk kis
álmait, vágyait ismerjük fel. Nem beszél mellé és nem rágja a szánkba a
mondanivalót, nagyon jól ismeri álmainkat, gyengéinket. Fekete Péter pedig (ne
feledjük, végzett bűvész), pontosan tudja hogyan kell elvarázsolni, majd mikor
már védtelenül elengedte magát, jól belegyalogolni az ember lelkébe, csak, hogy
érezze, van még lelke, amibe néha jól esik, ha belegyalogol valaki.” /Kovács
Attila, Békés Megyei Hírlap/
(2013. október 21.)