Yerma
"Yerma nem esik teherbe, mégsem válik keserű nővé. Olyan ősi erőket birtokol, amelyek a körülötte lévő hagyományos társadalmi berendezkedést fenyegetik. Olyan nővé válik, aki félelmetes, ezért kell eltávolítani a közösségből. Olyan nő, aki egyrészt megkérdőjelezi a megszokotta férfi és női szerepeket, másrészt viszont ő maga a NŐ. Ebből a konfliktusból kiindulva kezdtem a darabon dolgozni. Lorca szavai a szemem előtt keltek életre, és elhomályosították a női archetipus körvonalait. Szavakat hallok. Szavakat, amelyek önálló életre kelnek, és egy új világot teremtenek. Megpróbálok elszakadni a spanyol falusi folklórtól, és egy olyan színházi képet teremteni, amelyben a térben elhangzott szó helyszíntől függetlenül nyer jelentést. Amikor szétnézek magam körül, akkor szintén szavakat hallok. A tévéből és az újságokból megállás nélkül ömlenek a kilisék, és látom, hogyan működik és nyomul az akaratos rendszer, és látom azokat a nőket, akik nem találják helyüket a társadalomban, amely szülést részesíti előnyben. Nőket, akik szépen, lassan elveszítik józaneszüket, a társadalom szélére szorítják őket. Látom a lehetőséget az őrület meghatározására." Ofira Henig rendező, a Herzliya Ensemble művészeti vezetője.
2008-ban a Yermával nyitotta meg kaput az újonnan épített herzliyai színház. A darab főszereplőjét, Yermát kivéve minden szerepet férfiak alakítanak, ezzel állítva görbe tükröt a hagyományos izraeli társadalmi berendezkedésnek.