Nemzeti Most Magazin
1095 Budapest, Bajor Gizi park 1. +361/476-6800 (központ)

Bemutatók - 2019/2020-as évad

ROCCO ÉS FIVÉREI

Luchino Visconti Rocco és fivérei című filmjének forgatókönyve alapján

Rocco és fivérei, Giovanni Testori: A Ghisolfa-híd című regényének filmváltozata, melyet Luchino Visconti rendezett 1960-ban. A Thomas Mann: József és testvérei című regényével rokon elnevezés nem véletlen: Rocco Sotellaro Dél-Olaszországi költő, aki az ott élő nép életét és hagyományait énekelte meg, jelentős hatással volt Viscontira.

Rendező: Vidnyánszky Attila

ROCCO ÉS FIVÉREI
NSZ
Nagyszínpad
Euripidész

MÉDEIA

Vannak olyan egyetemes témák, alakok, amelyek új köntösben, többször is visszatérnek, de valójában keveset tudunk róluk, alakjukat titok fedi, viszont rajtuk keresztül magunkról, korunkról vallhatunk. Ilyen Médeia is, Euripidész - Babits szavaival - „mindig modern” szerencsétlen, elárult, szerelmes asszonya, aki féltékenységből embertelen tettet hajt végre: gyermekei életét kioltja. Az előadás jellegéből adódóan a késve érkező nézőinket nem áll módunkban beengedni a nézőtérre. Megértésüket köszönjük.

Rendező: Eirik Stubø

MÉDEIA
GH
Gobbi Hilda Színpad
Molière

TARTUFFE

Orgonék jómódú házában egy mélyen vallásos alak, Tartuffe egyre nagyobb befolyással bír, s a helyzet már azzal fenyeget, hogy Orgont kiforgatja vagyonából, és a lánya kezét is megszerzi. Hamarosan mindenki átlát Tartuffe ármánykodásán – kivéve Orgont. A család tervet eszel ki, hogy lebuktassák a csalót.

Rendező: David Doiasvili

TARTUFFE
NSZ
Nagyszínpad
Örkény István

MACSKAJÁTÉK

"Az elmúlás komédiája"

Macskajáték a Nemzeti Színházban újra kiváló művészek jutalomjátékára teremt alkalmat és reméljük igaza lesz ezúttal is Sulyok Mária jövendölésének: „a Macskajáték talán mást jelent majd, megváltozhat a darab hangvétele, üzenete is, de a siker nem pártol el tőle.” Szász János rendező csak ennyit árult el a saját koncepciójáról: „Ez az előadás a színészeké. Nekem annyi a dolgom, hogy bátorságot, hitet küldjek nekik ehhez a gyönyörű és velőtrázóan kemény utazáshoz.”

Rendező: Szász János

MACSKAJÁTÉK
GH
Gobbi Hilda Színpad
William Shakespeare

A VIHAR

"Shakespeare Viharja ...egy baljós figyelmeztetés a világ felé, hogy hamarosan a valódi, eredeti, igazi értékeket nem lehet majd megkülönböztetni a hamis, olcsó, ravasz álságosságtól és hazugságtól."

Rendező: Andrzej Bubień

A VIHAR
NSZ
Nagyszínpad
Berettyán Nándor

A SÚGÓ

absztrakt vígjáték

...az embernek szüksége van egy támaszra, egy biztos pontra, egy segítségre, egy Súgóra, hogy ne álljon kiszolgáltatottan, elveszetten a világban...

Rendező: Berettyán Nándor

A SÚGÓ
KA
Kaszás Attila Terem

TIZENHÁROM ALMAFA

Trianoni utótörténet Wass Albert művei, valamint korabeli dokumentumszövegek alapján

A korabeli dokumentumok, levéltári adatok, valamint Wass Albert Tizenhárom almafa című regénye alapján írt szövegkönyv alapként szolgál egy olyan előadás színreviteléhez, melynek célja egy „nagy világrendben” állhatatosan tovább élő kis nép harcának és életre ítéltségének a bemutatása.

Rendező: Vidnyánszky Attila

TIZENHÁROM ALMAFA
NSZ
Nagyszínpad
Szilágyi Andor

LEÁNDER ÉS LENSZIROM

„Olyan klasszikus mesetörténetet szerettem volna írni, amely minden szempontból tanulságos. Van benne hős, akivel együtt tudunk érezni, antihős, aki „közutálatnak” örvend, számos fő- és mellékszereplő, akik olyan emberi értékekre világítanak rá, amelyeket meg lehet szerezni, és el lehet veszíteni. (...) Amelyben a jó elnyeri jutalmát, a rossz pedig méltó büntetését.” Szilágyi Andor

Rendező: Márkó Eszter

GH
Gobbi Hilda Színpad
Vecsei H. Miklós

KODÁLY-MÓDSZER

A Nemzeti Színház és a beregszászi Illyés Gyula Nemzeti Színház közös produkciója

„Mondd meg nekem, mit dalolsz, megmondom, ki vagy. A bennünk tovább rezgő dallamok és foszlányaik olyasmit vallanak rólunk, amit semmilyen lélekelemzés nem hozhat felszínre. Bevilágítanak a lélek rejtett zugaiba, ahova másképp nem férkőzhetünk.”  (Kodály Zoltán) 

"Lehetséges-e az, hogy a nap, mint nap bennünket bombázó információ áradat súlya alatt, valami kezd átformálódni bennünk? Valószínűsíthető-e, hogy az iskolapadban, a nagyszüleink konyhájában, a televízióban, a fonókban és kocsmákban, a fülünkből lógó telefonokból felcsendülő dalok, sorok, gondolatok már nem úgy hatnak ránk, mint elődeinkre 50-100 évvel ezelőtt? Így jutottunk el Kodály Zoltánig.”  (Vecsei H. Miklós)

Rendező: ifj. Vidnyánszky Attila