NAGYVÁROSOK A HOLD ALATT MITEM 12
Az ártatlanok trilógiája
A háború és áldozatainak ártatlansága
Ha egy tigris szétmarcangol egy gyermeket, az nyilvánvaló tragédia, ám a tigris romlatlansága nem kérdőjeleződik meg. Az ártatlanság nem számol a károkkal, csupán a szándék tisztaságát követeli meg. A háború harcosai számára ez egybeesik szerepük tiszteletével a küzdelem gépezetében, melynek célja az ellenség megsemmisítése. Általában nem kapcsoljuk az ártatlan kifejezést a háborúhoz, sokkal inkább az áldozatokhoz, akik nem követnek el erőszakot vagy pusztítást. Árvákra, özvegyekre vagy nőkre gondolunk, azokra, akik a háború bűntelenségét saját testükön át tapasztalják. Az Odin Teatret trilógiája az ártatlanság sokféle formáját veszi számba, miközben felteszi a kérdést: talán mindannyian ártatlanok vagyunk?
Trilógia - Második táj: a jelen (2010-2018)
Többször váltanak országot mint cipőt
A hold fentről figyeli a nagyvárosokat, melyek lángra lobbannak alatta, az európai metropoliszoktól a közép-ázsiai metropoliszokig; Hirosimától Halle-ig; a császári Kínától Alabamáig. A hold hangja csúfondáros, döbbent, közömbös. Együttérzése nem ismer se melankóliát, se vigasztalást. „A Nagyvárosok a hold alatt előadásunk a véletlen szülötte: 2000-ben Németországban a Bielefeld-i kórház pszichiátriai osztályának páciensei és a társulatunk közötti kulturális cseréből nőtt ki. Azt gondoltuk, egyszeri alkalom lesz, de azóta is a repertoárunkon van. Korunk Történelmének száműzetéssel, mészárlásokkal teli borzalmait meséli el számunkra kedves költők dalainak kíséretében: Bertolt Brecht, Jens Bjørneboe, Ezra Pound, Li Po. (Eugenio Barba)