Mesék meséje MITEM
„Mesét mesélni vagy hallgatni mindig felemelő élmény! Hagyni, hogy a képzelet szédületes mélységei vezessenek minket, az ismeretlen ösvényein járni-kelni, vállalni annak a kockázatát, hogy „önmagunk” sötétlő erdejében egyszer csak „meztelen lelkünkkel” találkozzunk.”- írja az előadás kapcsán a kolumbiai származású svájci színházi rendező, Omar Porras. A mítoszok és legendák gyakran inspirálták az általa alapított Teatro Malandro alkotásait. Ez alkalommal a 30. évét ünneplő társulat egy több évszázadot átölelő szóbeli hagyomány, paraszti beszéd népi lelkéből, költői nyersességéből merít. Giambattista Il Pentamerone című művéből, amely a XVII. századi Itália kocsmáiban és utcáin Nápolyban, Toszkánában, Szicíliában és Velencében gyűjtött mesekincs.
„Ezek az elbeszélések jelentik azt a forrást, amelyből merítettek olyan híres szerzők, mint Perrault, a Grimm testvérek, Alan Poe, Irving és sokan mások századokon át. Ők átértelmezték ezeket, finomítottak rajtuk, hogy olyan változatokat adjanak át nekünk, amelyek azután az emlékezetünkben keringenek. Maga az Il Pentamerone egy csiszolatlan gyémánt, érintetlen, kegyetlen, elképesztően mulatságos és erőtejes.”
Egy genfi Garázs nevű Squat-ból a Teatro Malandro társulata harminc éves zarándoklata során a genfi Drámai Színházon és a Sécheron negyedben kialakított műhelyen keresztül jut el a lausanne-i TKM Théatre Kléber-Méleau színházig, ahol 2015 óta alkot. Ez az előadás most jön létre 2020.márciusi bemutatóval, és a MITEM-en lesz első külföldi turnéja. (Fotó: Ciryl Romoli)