JEGYPÉNZTÁRUNK ÜNNEPI NYITVATARTÁSA:
December 21-22-23-án, valamint december 27 és 30 között 10.00-18:00 óráig. December 24-25-26-án, december 31-én és január 1-én zárva.
JEGYPÉNZTÁRUNK ÜNNEPI NYITVATARTÁSA:
December 21-22-23-án, valamint december 27 és 30 között 10.00-18:00 óráig. December 24-25-26-án, december 31-én és január 1-én zárva.
Ha Shakespeare-re gondolunk, az első, ami eszünkbe jut: súlyos dráma és archaikus rímek. David Doiashvili Macbeth rendezése mindenestől felrúgja e hagyományt.
„Nem gyorsfagyasztva csomagolt, szintetikus és antiszeptikus műhorror, hanem valódi, szerves borzalom: vérmeleg, alattomosan terjedő, ragacsos és ragályos. Beletapad az emlékezetbe, átjárja a képzeletet … A Macbeth világa lidércnyomásos látomásvilág” – írta Shakespeare művéről Géher István. David Doiashvili Macbeth-rendezésében a színpadon néhány pad (a hatalom és halál libikókája) van csupán, ügyes fényjátékot látunk, amely mintha azt mondaná: az élet nem más, mint folyton változó árnyék, értelmetlen mese egy bolond szájából. A színészek hátborzongató táncot lejtő vigyorgó kabaréfigurák, akik megszólalásig emlékeztetnek napjaink politikusaira. Az előadás pedig, mintha egy középkori Bonny és Clyde történet volna, amelynek végén, a halálban egymásba kapaszkodik a két főhős. A Tbiliszi Állami Zenés és Drámai Színház Macbeth előadása jó néhány nemzetközi fesztiválon szerepelt már és számos díjat nyert.
“It is not a quick-frozen and pre-packaged, synthetic and antiseptic artificial horror, but real, organic terror: the blood is still warm, and it is spreading insidiously, it is viscous and contagious. It sticks in your mind and penetrates your imagination. The world of Macbeth is a nightmarish fantasy world”, wrote István Géher about Shakespeare’s play. In David Doiashvili’s Macbeth production, apart from some benches, the only objects on the stage (symbolising the see-saw of power and death), we see a skillful play with lights that seems to be saying that life is nothing but a constantly changing shadow, a tale told by an idiot. The actors are grinning cabaret figures performing a gruesome dance that reminds one of today’s politicians. The performance resembles a Bonny and Clyde story set in the Middle Ages that ends with the two protagonists clinging to each other in death. The Macbeth performance of the Tbilisi State Music and Drama Theatre has already been performed as part of several international festivals, and it has won several awards.