![MITEM12 / Menthetetlen](https://nemzetiszinhaz.hu/image?src=uploads/images_2/2025_MITEM/Menthetetlen/menthetetlen_229.jpg&w=600&h=400&zc=1&a=t)
A menthetetlen MITEM
Miközben ambícióval és odaadóan törekszünk megvalósítani a csúcsprofi ideálját, egy váratlan találkozás a Legeslegjobbal keményen az orrunk alá dörgöli, hogy soha nem fogjuk elérni azt. Arról viszont fogalmunk sincs, hogy ő maga is a saját rémálmát éli, amikor rájön, hogy mindig lehet jobb, és hogy bármilyen közel kerülünk is a csúcshoz, az továbbra is egy lépésnyire incselkedik előttünk. Létezik abszolút tökéletesség? Mi az ára? Elérhetjük-e anélkül, hogy a próbálkozás során elveszítenénk önmagunkat? A legendás zongoraművész, Glenn Gould történetét, Mozart és Salieri híres rivalizálásával párhuzamba állítva a darab örök kérdéseket vet fel a művészetről, az irigységről, a tökéletességről, de arról is, hogy mennyire (nem) tudunk megbékélni saját korlátainkkal.
1 óra 45 perc
SZEREPOSZTÁS
Glenn Gould – Teodor Vinčić
Wertheimer – Joakim Tasić
Noah – Stojša Oljačić
Mary / Mozart – Lenka Petrović
Díszlettervező: Jasmina Holbus
Jelmeztervező: Marija Marković Milojev
Koreográfus: Marta Bjelica
Zeneszerző: Ana Krstajić
Az előadásról szóló kritikák
„A művészet témájának boncolgatásához a művészet és a művész problémáiról szóló legfontosabb 20. századi regényt állították színpadra. (…) Fiatal, nagy ambíciókkal és kivételes művészi hajtóerővel rendelkező alkotók előadása ez.” - Vreme (Belgrád)
„Vinčić rendkívül pontosan jeleníti meg Glenn Guoldot, az ábrázolás kétségtelenül sikerre van ítélve, igaz, néha kissé egyértelmű, nem hagy túl sok megfejteni valót a nézőknek. Oljačić sikeresen lehet életet Noah erőteljes karakterébe, miközben tudatában van annak korlátaival, míg Joakim Tasić Wertheimerként egy komplett pszichoterápiára elegendő anyagot szolgáltat. A három színész, Lenka Petrovićtyal kiegészülve, sikeresen hajtja végre a lehetetlent: harmóniát teremtenek ott, ahol ez korábban elképzelhetetlennek tűnt. Ezzel pedig Nataša Radulovićot hozzásegítik ahhoz, hogy egy érzelmekre ható, a nézőket egyszerre elgondolkodtató és csodálkozásra késztető előadást hozzon létre. Hiszen ez lenne a színház lényege.” - Večernje Novosti (Belgrád)
„A zenei gyakorlást a színpadon rendhagyó és izgalmas módon jelenítik meg a szereplők: kötelet ugranak, fekvőtámaszokat nyomnak, és futnak, ezzel szimbolizálva a profi zenei karrier eléréséhez szükséges verejtékes munkát.” - Nezavisne novine (Banja Luka)
Radulović – aki színházi környezetben nevelkedett és klasszikus zenei képzésben is részesült – különös történetet mesél nekünk zenéről, zsenialitásról, irigységről, a siker zsarnokságáról, és arról, hogy milyen könnyű kudarcot vallani. Bátor, szenvedélyes kísérlete megbabonázta a közönséget, és az idei ZAPLET OPEN fesztivál egyik csúcspontja volt.” - Srpska Info (Banja Luka)