Ali Chahrour
Ali Chahrour 2008-ban kezdte tanulmányait a Nemzeti Szépművészeti Intézetben és a második évben „drámai táncot” tanult – ez egyébként a Libanonban elérhető egyetlen felsősokú koreográfiai képzés. Egyetemi évei alatt több európai országban továbbképezte magát a mozgás területén. Röviddel az egyetem elvégzése után Bejrutban és Hollandiában mutatta be 2011-ben két táncosra írott, Ajkain a hó című előadását, a szerelem elmúlásáról. Egy évvel később született meg a Dans, amelyben „a test elleni mindennapos erőszakot” járja körül. Ebben az előadásban kezdte el felépíteni saját esztétikáját a maga társadalmi, politikai és vallási környezetében, amelyben elutasítja a kortárs táncművészet alkotta testképet. E helyett másikat javasol, amely „nem vesz tudomást az arab világ nagy diskurzusairól”. Legújabb előadása, a Fatmeh és Leila halála megkérdőjelezi a síita szertartásokat és azok jelenkori formáit. Az előadás egy trilógia része, amely a test szerepét vizsgálja az arab világ halál-rítusaiban, a testi kifejezések erejét ebben a sajátosan heves vallási, társadalmi és politikai kontextusban. A második előadást 2016-ban beválogatták a 70. Avignoni fesztivál hivatalos műsorába és több más amerikai, kanadai, francia és német fesztiválba.
Egy évvel később született meg a trilógia záró darabja, a Talán felemelkedik és érzi az illatot, mezopotámiai költemények, mítoszok és mondák alapján. Ebben a gyász és a bánat meghittségét és könyörtelenségét vizsgálja, illetve azok gyökereit saját kultúrája múltjában és jelenében.