A tartalomból:
Eirik Stubø az Üvegfigurákról
A négy szereplő történetét olyan légkörben meséli el az író, mintha egy Csehov-drámában lennénk. A hiábavaló vágyak, az idegen érkezése a mozdulatlan, zárt világba. Amanda a régmúlt pompáját emlegeti, Laura csodálja a szép, de törékeny üvegfigurákat…
Söptei Andrea az Üvegfigurákról
„A reménytelen folyamatban mégiscsak felcsillan Amanda életvidámsága…Ez a mélyről előkapart életigenlés ad kapaszkodót mindannyiunk számára.
Premierportré: Ács Eszter
„Ahhoz, hogy jól tudjak teljesíteni, éreznem kell, hogy okkal választottak engem a feladatra. Ha ezt tudom, akkor mindegy, hogy prózai vagy zenés anyagról van szó. Ha bíznak bennem, akkor olyan erőt kapok, hogy nem érzek lehetetlent. Átmegyek a falon is! Nagyon fontos, hogy higgyenek bennem.
Fókuszban: a film és a színház 120 éve
A kibékíthetetlennek tűnő ellenszenvtől a kölcsönös haszonig, a némafilmtől a beszélő moziig, a talmitól az értékesig. A magyar mozi és a színház 120 év párhuzamos és összefonódó világának rövid története –hollywoodi kitekintővel.
Osztovits Ágnes Nézőpontja a Rómeó és Júliáról
Vidnyánszky a szerelem gyönyörű himnuszát zengi. A halál fenyegetésében megélt nászéjszaka utolérhetetlen rendezői remeklés – mind a látvány, mind a koreográfia, mind a zene, mind a színészvezetés tekintetében.
Kiállítás Törőcsik Mari és a Nemzeti
Hatvan színpadi évből Törőcsik Mari negyvenet töltött a Nemzetiben – itt kezdte és itt fejezte be pályafutását. Ezalatt több mint hatvan előadását játszott. Ezt idézik fotók, jelmezek és dokumentumok a Nemzeti Színház „Tudom-e úgy, ahogyan csak én tudhatom” című kiállításán.
(2021. november 27.)