Vissza a hírekhez
Több, mint egy jó ötlet?
Szombat délutánonként a fővárosi csúcs talán már nem lenne nehezítő körülmény (bár ültünk már hétvégi dugóban is mindannyian), ám az bizonyos, hogy nem lenne ennyire kényelmes és magától értetődő a program. És lám, Fekete Péter Külkapcsolati és Oktatási igazgatónk ötlete további ötleteket ébreszthet. Többek között ez hangzott el azon a találkozón, amit a Nemzeti különjárat megszervezésében együtt dolgozó vállalatok a MÁV, a VOLÁN, a HÉV és a BKV képviselői adtak egymásnak színházunkban.
Egészen hivatalosan: Nemzeti különjárat Az átjárható vasúti hálózatok egy úttörő példájának bemutatása. Ezt a címet kapta a találkozó, amely a Közlekedéstudományi Egyesület Városi Közlekedési Tagozat Városi Vasutak Szakosztálya rendezett a Nemzeti Színházban.
Mátrai Gábor osztályvezető és Döbrei István forgalmi üzemigazgató-helyettes BKV Rt. HÉV Üzemigazgatóság, Fekete Péter külkapcsolati igazgató Nemzeti Színház Rt., Kőrösi József termékközpont vezető, MÁV Rt. Személyszállítási üzletág, Balogh Gyula marketing és értékesítési igazgató Hajdú Volán Rt.
Az előadók sorra elmondták, ki mit tett a Nemzeti különjáratért. Ahogy a háttérben levő építőkockákból a Hamupipőke című előadásunk díszlete (bemutató decemberben!), úgy állt össze a kép. Megemlékeztek az akár romantikusnak is mondható tervezési szakaszról, amikor a csapat bozótosokon verekedte át magát, vizsgálva a nyomvonalat.
A próbajárat érkezése után (2003. augusztus 14.)
Mátrai Gábor, a BKV Rt. HÉV Üzemigazgatóságának osztályvezetője vázolta, hogy a városi, peremkerületi közlekedés jövőbeni fejlesztésében felhasználható a Nemzeti különjárat tapasztalata, és az alapötlet, hogy a HÉV és a MÁV sínek átjárhatók. Sok mindenre gondoltunk, de erre nem.
A mi célunk mindössze annyi volt, hogy - ahogy Jordán Tamás fogalmazta -, a Nemzeti különjárattal ölben hozzuk el a színházat szerető közönséget ide a Nemzetibe. Az ötlet megvalósítása során csak segítőszándékkal és kreativitással találkoztunk partnereink részéről. Már ez is kellemes érzés volt. A közönség hálás fogadtatása nem kevésbé. De azt, hogy az ötletnek a főváros közlekedésének megszervezésére is hatása lehet, nem sejtettük. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.
(2003. november 25.)