Cabaret
1931, Berlin, Kit Kat Klub. Odakint már a nácik dáridóznak, idebenn, a klubban folyamatos „kabaré”: örök éjszaka és szabadság, szerelem és ártatlan bujaság… Itt találkozik a magányos, fiatal író és a Nő, az igazi.
A világhírű musical Christopher Isherwood Isten veled, Berlin című regényéből készült.
A színpadi adaptáció Joe Masteroff munkája, a dalokat John Kander és Fred Ebb írták.
A filmváltozatot, mely Bob Fosse rendezésében készült, beválasztották az amerikai nemzeti filmregiszterbe, „mint kulturális, történelmi vagy esztétikai értéke miatt örök időkre megőrzésre érdemes alkotást”.
AZ ÍRÓ
Isherwood (1904-1986) 1939-ben megjelent novella- és naplófüzérét a század legjobb politikai regényének is nevezték, Orwell pedig így írt róla: „káprázatos képek egy hanyatló
társadalomról”. A szóban forgó társadalom az 1930-as évek elejének Berlinje, ahol Isherwood hosszabb időt töltött, megörökítve olyan jellegzetes figurákat (egy jószívű szállásadónő, egy Sally Bowles nevű fiatal angol kabaré-énekesnő, egy gazdag zsidó lány, egy homoszexuális pár), akik közül hamarosan a nácik áldozatai kerülnek majd ki.
A RENDEZŐ
Én a szolnoki színházban nőttem fel, ugyanis a szüleim ott voltak segédszínészek. Anyukám hasában voltam már, és ő közben a My Fair Ladyben énekelt és táncolt apámmal együtt. Szóval a zenés színházba születtem bele. Talán ezért szeretem, legyen az operett, musical, balett, úgynevezett kortárs tánc…
Jó látni az emberi szépséget, fájdalmasan jó átélni a szomorúságot, a magányt, az emberi érzelmek sokféleségét és a mindezt átszövő erotikát. Ez mind örömforrás. Nekem a próbán, a közönségnek pedig, azt remélem, az előadáson.
(Bozsik Yvette)