Botond Nagy
Botond Nagy (Brassó, 1993) a sepsiszentgyörgyi Plugor Sándor Művészeti Líceum dráma tagozatának elvégzése után a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem Színházrendező szakán tanult tovább, Bocsárdi László osztályában. Több fontos társulat előadásait jegyzi: Kolozsvári Állami Magyar Színház, Tirén Kujtim Spahivogli Nemzeti Kísérleti Színház (Albánia), Szebeni Radu Stanca Nemzeti Színház, Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház, Andrei Mureșanu Színház, Reactor de Creație și Experiment, Figura Stúdió Színház stb.
2020-ban a KÁMSZ Nóra című előadásának rendezéséért az UNITER Legjobb Rendező Díjára jelölték, 2017-ben a DbutanT Országos Színházi Fesztivál első díját, illetve a Magyar Színházak Kisvárdai Fesztiválján a legjobb rendezés díját nyerte az A. Sz. Puskin: Anyegin című előadás rendezéséért, amelyet a gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színházban vitt színre.
Botond Nagy az a fajta rendező, akinek markáns, könnyen felismerhető, saját világa van. Előadásainak jellegzetes hangulata van, sőt konkrét technikai védjegyek, audiovizuális közeg, attitűd, ami jellemző rá. Előadásai újraértelmezni próbálják a bejáratott színházi formákat. A lehető legnyersebben igyekeznek bemutatni a kort, amiben élünk. Videoklipszerű techno-poétikus installációk, amik alaposan végiggondolt érzelmi szálakra épülnek.
Többnyire a klasszikus szövegek újraértelmezése, illetve keverése foglalkoztatja, ilyenek például Strindberg nyomán a Julie kisasszony Tarkovszkij-jelenetekkel, Tennessee Williams: A vágy villamosa, Witold Gombrowicz Yvonne, Burgundi hercegnője nyomán az Yvonne, Henrik Ibsen: Hedda Gabler, Nóra, Samuel Beckett − Botond Nagy: Krapp’s Last Tape, William Shakespeare: Hamlet rework stb. Illetve saját, szerzői előadásai: Hidden Abuse Holdings, Talking Toilets, All Over Your Face. Fontosnak tartja a kortárs szerzők szövegeinek bemutatását is, mint például Kali Ágnes − Horváth Benji: Faust Family vagy Matei Vișniec: A pandamacik csodálatos utazása, ahogyan ezt egy szaxofonista elmeséli, kinek volt egy szeretője Frankfurtban.
Olyan alkotók workshopjain vett részt, mint például Grzegorz Jarzyna vagy Andrew Visnevski (UTE Decentralized Academy, Athén keretén belül). A romániai színházi szakma által emlegetett, generációjának fenegyereke, olyan rendezőkkel működött közre, mint Tompa Gábor és Radu Afrim.