Nemzeti Most Magazin
1095 Budapest, Bajor Gizi park 1. +361/476-6800
2024. november 23. - Kelemen, Klementina Napja
Vissza a folyóiratokhoz

Nemzeti Magazin III. Évfolyam, 6. Szám

Nemzeti Magazin III. Évfolyam, 6. Szám Letöltés PDF-ben
Csoda és csapda

Csoda és csapda

Vidnyánszky Attila rendező a Csongor és Tünde című előadásról

Minden idők legderűsebb Csongor és Tündéjére készülök – mondja tréfálkozva Vidnyánszky Attila, aki a szerelem csodáját akarja megmutatni Vörösmarty szertelenül játékos drámáján keresztül. A rendezőt a darab próbái közben faggattuk az irodalom és színház viszonyáról, a színészi munkáról, a mű tisztel...

„Az álomban minden megtörténhet”

„Az álomban minden megtörténhet”

Ács Eszter és Fehér Tibor a Csongor és Tündéről

Mindenki azt mondja, hogy a Csongor és Tünde „nehéz”. De nekem sosem ez jutott róla eszembe, hanem az, hogy mennyire közel áll hozzám, amit Vörösmarty a szerelemről gondolt - mondja Ács Eszter, Tünde alakítója. Nekem pedig folyton az járt a fejemben a szerepre készülve, hogy Vörösmarty drámája valój...

Ők maguk Csehov

Ők maguk Csehov

Sardar Tagirovsky rendező

Egyszerre rendező, színész és bábjátékos. Most pedig velünk együtt költözik be a 6-os számú kórterembe, hogy olyan kérdéseket feszegessen, amelyekre nem szívesen válaszolunk a mindennapokban. Kegyetlenség, közöny, halálfélelem – és mindezt úgy, hogy ne is érezzük magunkat színházban.

Színház és mese:  egy illúzió

Színház és mese: egy illúzió

A 6-os számú kórterem próbáján jártunk

Civil ruhában, félkörben elhelyezett székeken, egymás mellett ülnek a színészek. Előttük-alattuk a már megdolgozott, bejelölt szöveg. Első pillantásra úgy tűnik, hogy A 6-os számú kórterem olvasópróbájába csöppenünk a Nemzeti Színház balett-termében, ami három héttel a bemutató előtt szinte behozhat...

„Szépnek tartom, hogy a nemzedékek tanítják egymást”

„Szépnek tartom, hogy a nemzedékek tanítják egymást”

Zsótér Sándor rendező a Galilei életéről, Brechtről és a világ megváltoztatásáról

Kíváncsiságot és gondolatokat szeretne ébreszteni a fejekben Brecht legszemélyesebb darabjával, a Galilei életével. A márciusi bemutató előtt, a próbafolyamat kezdetén beszélgettünk a szerző tán legavatottabb hazai színpadi tolmácsolójával, aki a Brand című Ibsen-dráma sikere után másodszor dolgozik...

„Százötven évesnek kellene lennem”

„Százötven évesnek kellene lennem”

Trill Zsolt – Galilei szerepében

A gondolkodás „hedonistájának”, a földi élvezeteket sem megvető tudós zseninek a megformálására készül a Zsótér Sándor rendezte Galilei életében. A hitében rendíthetetlen, belülről vezérelt Brand után Galilei küzdelmekkel, kételyekkel teli alakja egy újabb fajsúlyos színészi feladat Trill Zsolt pály...

Éber álmok

Éber álmok

A MITEM vendége Valère Novarina – egy francia, akinek „érthetetlen anyanyelve” a magyar

Csak saját darabjait rendezi Valère Novarina, akinek már életében a Comédie Française repertoárjába került egy műve, ami ritka kivétel. Az Avignoni Fesztivál rendszeres résztvevője. A francia színház egyik megújítója. Különleges színpadi nyelvet alkotott, esszéiben költői képekben fogalmazza meg a s...

A színjátékos és a kaleidoszkóp szín-játékai

A színjátékos és a kaleidoszkóp szín-játékai

Bakos-Kiss Gábor prózai álmokról, zenés lehetőségekről, a beszélgetés szükségességéről

Bakos-Kiss Gábor végzettsége szerint zenés színész, de elsősorban színésznek mondja magát, aki nemcsak prózai darabokban játszik, de szívesen énekel sanzont, musicalt, operettet, operát is. A Nemzeti Színházban az egyik este a Szeszélyes nyár című csehszlovák vízirevüben Karel Gottként énekel, az Is...

drMáriás: Gátszakadás - Száraz Miklós György: Leány a gáton

Nézőpont

drMáriás: Gátszakadás - Száraz Miklós György: Leány a gáton

A gát című előadásról

Azért ily szikár, szinte ijesztően visszafogott a történet körítése, hogy maga a történet minél jobban kidomborodjon, benne az egyszerű, hétköznapi emberi sors drámai súlya, amely viszont úgy jön elő belőle, hogy a végén csak jó pár korsó után oldódhatunk fel a hatása alól igazán. (drMáriás) - ...