Nemzeti Most Magazin Ugrás a tartalomhoz
1095 Budapest, Bajor Gizi park 1. +361/476-6800
Vissza a hírekhez

Színdarabok a Megyejárás Fesztiválon (június 4.)

2005. június 4., szombat délután 4 órakor - Nagyszínpad MOLNÁR FERENC AZ ÜVEGCIPŐ vígjáték három felvonásban SIPOS: GÁSPÁR TIBOR ADÉL: HORVÁTH MARGIT IRMA: KUTHY PATRÍCIA ROTICSNÉ: VARJÚ OLGA CSÁSZÁR PÁL: FÁBIÁN GÁBOR RENDŐRTANÁCSOS: PETNEHÁZY ATTILA ŐRMESTER: HORVÁTH LÁSZLÓ ATTILA VIOLA: WÉBER KATA HÁZMESTER: TÓTH KÁROLY HÁZMESTERNÉ: GERLE ANDREA ADÉL ANYJA: ZUBOR ÁGNES KECZELI ILONA: SZÉLES ZITA STETNER ÚR: AVASS ATTILA TÁRSALKODÓNŐ: JENEI JUDIT GÁL KAPITÁNY: KOBLICSKA KÁLMÁN MINDENES: KÖVÉR JUDIT FÉNYKÉPÉSZ: TÓTH ZOLTÁN LÁSZLÓ Továbbá: lakodalmi vendégek, cigánybanda és egyéb hatósági emberek Látvány: ZEKE EDIT Zenei vezető: KAZÁR PÁL Dramaturg: KOVÁCS KRISTÓF Segédrendező: HORVÁTH RÉKA, TUCKER ANDRÁS Rendező: TASNÁDI CSABA Az ötvenéves író önéletrajza: „Budapesten születtem 1878-ban, joghallgató lettem Genfben 1896-ban, újságíró lettem Budapesten 1897-ben, írtam egy novellát 1900-ban, s egy regényt 1901-ben. Drámaíró lettem idehaza 1902-ben, színműíró lettem külföldön 1908-ban, haditudósító lettem 1914-ben, újra színműíró 1916-ban. Hajam hófehér lett 1918-ban. Szeretnék újra jogász lenni Genfben.”
  • Színlap és fotók a Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház honlapján
    2005. június 4., szombat este 8 óra - Stúdiószínpad KOVÁCS KRISTÓF KÉK VERÉB marlenedith egy részben EDITH: HORVÁTH MARGIT MARLENE: VARJÚ OLGA A FÉRFI: PUSKÁS TIVADAR A ZENÉSZ: KAZÁR PÁL Díszlet-jelmez: PETŐ BEATRIX Dramaturg: KOVÁCS KRISTÓF Mozgás: FERENCZ KRISZTINA Konzultáns: TASNÁDI CSABA Segédrendező: FÜLÖP ANGÉLA NAGY ERZSÉBET Rendező: TUCKER ANDRÁS A két nő megdöbbentően sok tekintetben nem hasonlított egymásra. Edit kora gyermekkorának egy részét – mindmáig homályos okokból – világtalanul töltötte. Ez mély nyomokat hagyott későbbi sorának alakulásában, melyet csak súlyosbított az, hogy látását akkor nyerte vissza, amikor nekiszaladt egy kifüggesztett szárítókötélnek, és így az első tárgy, amelyre látását visszanyervén pillantása esett, egy bugyi volt: igaz, a sajátja. Marlene ezzel szemben csattanós választ adott hazájának arra, hogy az elárulta őt, amivel azt a benyomást kelti, hogy van remény. Sokszor a legalapvetőbb kérdésekben sem voltak képesek egyetérteni, mégis, barátságuk a sírig kitartott, sőt, az után is. A katonák szórakoztatása embert próbáló, a katonáéval veszélyességében egyenrangú feladat volt, hiszen a szórakoztatósátrakat nem ritkán a harci cselekmények közvetlen közelében verték fel, elsősorban logisztikai okokból. Egy ízben, amikor Dietrich százados épp az Ich bin von Kopf bis Fuss című dalát énekelte, rájuktört az ellenség, a hevenyészett rivaldát mindenünnen németek vették körül, és Marlenével szemközt, tankjának tornyában ott állt maga von Teuffel, a hírhedt SS-Hauptrollenführer, és gúnyosan náci üdvözlésre lendítette a karját! Dietrich százados pedig futott, ameddig az a hosszú lába vitte. Életük legmeghittebb közös pillanatát Edit esküvőjén élték át, amelyben Marlene a tanú egyszerre hálás és visszás szerepében kápráztatta el a szakértő közönséget. Szolid szürke szaténjába burkolózva hol partra szállt sellő, hol megadást jelző zászló benyomását keltette nappal, míg éjszakánként a sors forgandóságán töprengett lakosztályában. Kint, a szálloda lépcsőin sürgő-forgó fotósok botladoztak iszkoló varrólányokba, a konyhában a séf és a cukrász kishíján ölre mentek az anyakönyvvezető feleségének kegyeiért, annak a pókhasú perszónának ugyanis sikerült megúszhatatlan férje uszályában besettenkednie. Az egész nap izzó telefonvonalakon át volt férjek, szeretők, sírtak, fenyegetőztek öngyilkossággal, leleplezésekkel, okvetetlenkedtek hűvös és gunyoros szerencsekívánatokkal: Marlene pedig töprengett és hevert.
  • Színlap és fotók a Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház honlapján

    (2005. április 05.)