Nemzeti Most Magazin Ugrás a tartalomhoz
1095 Budapest, Bajor Gizi park 1. +361/476-6800

JEGYPÉNZTÁRUNK ÜNNEPI NYITVATARTÁSA: 
December 21-22-23-án, valamint december 27 és 30 között 10.00-18:00 óráig. December 24-25-26-án, december 31-én és január 1-én zárva.

Vissza a hírekhez

Két Almásy

A bemutatót Jordán Tamás nyitotta meg, mini interjúkat készítve a művészekkel, kitérve egyebek között Almásy Aladár képeinek címeire. Persze nem az ilyen egyszerűekre, mint pl: "Nagy szívére meghitt követ ejtő Homérosz" vagy "Zsebkendőjét elaltató kis köves Homérosz"... Megtudtuk, a művész pillanatig sem töri ezeken a fejét, a címek és képek születése magától értődő folyamat. Ottilia is egyedi látásmód, egyedi világ teremtésén munkálkodik, amely merőben más, mint édesapjáé, ám korántsem mondható egyszerűbbnek. Képeik megfejtésre hívó titkok, ha nálunk járnak, ezt tapasztalni fogják. A lap alján található galériára kattintva, képeket láthatnak a megnyitóról. ALMÁSY Aladár festő, grafikus 1969-1973: Magyar Képzőművészeti Főiskola; 1970-1973: Mesterképző, Magyar Képzőművészeti Főiskola; mesterei: Barcsay Jenő, Bernáth Aurél, Ék Sándor, Rozanits Tibor, Raszler Károly. 1976: Kondor Béla-díj; 1978: Derkovits-ösztöndíj; 1979: Párizs; 1980: Derkovits-emlékérem; 1985: Miskolci Grafikai Biennále nagydíja; 1986: Vásárhelyi Őszi Tárlat, Csongrád Megye díja; 1987: Munkácsy-díj; 1992: Hódmezővásárhelyi Őszi Tárlat, Városi Önkormányzat díja; 1993: MAOE-díj; 1994: Hódmezővásárhelyi Servió Bt. díja; 1997: Koller-díj; 1998: Arte des Art ösztöndíj, Párizs. A Magyar Fotóművészek Szövetsége, a Magyar Grafikusok Szövetsége, a Szinyei Merse Pál Társaság tagja. Budapesten és Nógrádkövesden dolgozik. Látomásos, félabsztrakt látásmódja, mely felfokozott pszichológiai-emocionális érzékenységéből táplálkozik, a misztikus, spirituális élmények iránti affinitása egyfajta szuverén "lélektani szimbolizmus" kialakításához vezette, mely 1988-tól mindinkább telítődik romantikus-expresszív elemekkel és irodalmi-történelmi allúziókkal. 1976-1984 között főleg grafikákat készít, a rézkarc mellett aquatinta, mezzotinta technikával alkotja meg szuggesztív, szakadozott, tört formák szenvedés-sugallta lapjait. A 80-as évek második felében újra fest, nyugtalan, égő színek jellemzik a historizmus és a neobarokk által is érintett munkáit. Az utóbbi években a litográfiában egyedülálló lavírozási technikát dolgozott ki, eleddig ismeretlen összetételű emulziókkal (Zarathustra-sorozat, 45 lap). Caspar David Friedrich mellett Goya munkásságát is behatóan tanulmányozza, 1986-1989 között Milton Elveszett Paradicsomának inspirációjára készít 30 lapos sorozatot, 1996 óta dolgozik monumentális Nietzsche-sorozatán. A már címeikben is igen fantáziagazdag műveket egyfajta szimultaneizmus jellemzi, több mozzanat rétegződik egymásra, a tér- és idősíkok egymásra kasírozása az adott pillanat időtlenségét, örökkévalóságát sugallja. ALMÁSY Ottilia Rita Született: 1979.04.06. Diploma: 2006 Magyar Képzőművészeti Egyetem Mesterek: 2001-2003 Eszik Alajos /grafika szak/ 2003-2006 Tölg-Molnár Zoltán és Kis Tóth Ferenc /festő szak/ Csoportos kiállítások: 2005 Kispesi Vigadó Galéra 2006 Erlin Galéria 2006 Boulevard és Brezsnyev 2007 Boulevard és Brezsnyev Egyéni kiállítások: 2004 6TUS kávéház 2005 Katapult kávézó 2005 Manier Haute Couture Salon /Almásy Aladár és Almásy Ottilia Rita/ 2006 Cafe Eclektika Bibliográfia: 2004 Élet és Irodalom 2006 Hamu és Gyémánt 2007 Jegyzett Magyar Kortárs Festőművészek Almanachja e-mail: cocinumi@yahoo.com mobil: +36 70-321 76 45

(2007. április 16.)