Nemzeti Most Magazin
1095 Budapest, Bajor Gizi park 1. +361/476-6800
2024. június 18. - Arnold, Levente Napja
Vissza a folyóiratokhoz

Szcenárium IX. Évfolyam, 4. Szám

Szcenárium IX. Évfolyam, 4. Szám Letöltés PDF-ben
A Shakespeare-drámák rózsa-szimbolikája

Géczi János

A Shakespeare-drámák rózsa-szimbolikája

Az angol reneszánsz egybeesik a nyugati mediterrán térségben kibontakozó barokk idejével; annak formálódó szellemisége éppúgy nyomot hagy benne, mint a helyi, középkori örökség. A korszak drámáinak, mindenekelőtt William Shakespeare (1564–1616) alkotásainak jelképisége ennek a többes meghatározottsá...

Hazatalálni saját nyelvünkbe

Hazatalálni saját nyelvünkbe

Párbeszédben Berecz Andrással

A képzőművészettel képtelen vagyok szakítani, pedig már próbáltam, de valamelyik kanyarban mindig előmbe áll. Jelenleg, hogy a járvány miatt nincsenek előadások, megint hatalmába kerített. Pedig már szinte jó volt letenni a fényképezőgépet. A jó képért való küzdelem miatt sok szép pillanatról csúszt...

Rabelais és Pilinszky

Pinczés István

Rabelais és Pilinszky

Költészetnapi emlékpróba az egykori debreceni egyetemi színpadról

A múlt század hetvenes-nyolcvanas éveiben az egyetemeken működő színjátszó együttesek, diákszínpadok produkciói, a vetésforgó elvén működő országos fesztiválok különleges szellemi csemegéket ígértek. A Szkéné, az Universitas, a pécsi vagy a szegedi egyetemi színpad, a miskolci Silány Kínpad előadása...

Jámbor József. Szuzuki Tadasi – a téridő színpadi filozófusa

Színházi Olimpia

Jámbor József. Szuzuki Tadasi – a téridő színpadi filozófusa

Hogy egy színházi alkotó esetében mennyire fontos a munkáival való személyes találkozás, felesleges lenne hosszan bizonygatni. A színház élő művészet, épp ezért elbeszélés, elemzés, kritika, fénykép, de még video- és hangfelvétel sem képes kellően visszaadni egy-egy színpadi történés fényeit, akuszt...

Galántai Csaba: Idősebb Kemény Henrik utolsó levele

Színházi Olimpia

Galántai Csaba: Idősebb Kemény Henrik utolsó levele

Bevezető gondolatok egy készülő monográfiához

Kemény Henrik bábművész idestova tíz esztendeje, hogy nincs közöttünk, s ez idő alatt nem született életét és művészetét bemutató monográfia. Ennek legfőbb oka, hogy a Debrecenben található hagyaték a mai napig nem kutatható.

Vitéz László bölcsőjénél, avagy a bábos bódé belülről

Vitéz László bölcsőjénél, avagy a bábos bódé belülről

Kemény Henriket Tömöry Márta kérdezte

Magnóval készült interjú Kemény Henrikkel, 1988 januárjában. Henni felkészült a beszélgetésre: előhozza a bőröndöket, melyekből ömlesztve tálalja a róla szóló cikkeket, újságkivonatokat, fotókat, plakátokat, saját rajzait.