Nemzeti Most Magazin
1095 Budapest, Bajor Gizi park 1. +361/476-6800
2024. december 6. - Miklós Napja
Vissza a folyóiratokhoz

Nemzeti Magazin IV. Évfolyam, 2. Szám

Nemzeti Magazin IV. Évfolyam, 2. Szám Letöltés PDF-ben
Miért jár az ember színházba?

Miért jár az ember színházba?

(Gondolatok porszívózás közben)

Miért jár az ember színházba? Hisz’ sok darab végét már amúgy is ismerjük. Mert tanultuk a középiskolában, vagy mert már elmesélte valaki. Aztán az is lehet, hogy csak homályosan dereng valami. És akkor jön a csalódás, amikor kiderül, hogy mégsem úgy ér véget a történet, ahogy mi azt vártuk. Vagy dü...

A Részegek és Viripajev

Részegek

A Részegek és Viripajev

(részlet a darabból)

Ivan Viripajev a Részegeket a düsseldorfi Schauspielhaus felkérésére írta. A 2014-es ősbemutató rendezője Viktor Rizsakov volt, aki most a Nemzeti Színházban állítja színre a rövid idő alatt is nagy karriert befutott darabot. 

„A részegnek még a tenger is térdig ér”

Részegek

„A részegnek még a tenger is térdig ér”

Viktor Rizsakov – rendező

Kifecsegik az életüket vagy komolyan meggyónják a sorsukat? Kiszabadulnak a társadalom keretei közül? Felszabadulnak vagy csak elszabadulnak a színdarab figurái? A részegség metaforájáról, a mámor nyújtotta perspektíváról és a másnapokról is beszélgettünk a Részegek rendezőjével, Viktor Rizsakovval....

„Részeg embert játszani életveszélyes”

Részegek

„Részeg embert játszani életveszélyes”

Trill Zsolt – Mark

A Mark szerepét alakító Trill Zsoltot közel egy évtizedes alkotói kapcsolat fűzi Viktor Rizsakov rendezőhöz. Éltek már át kudarcokat, de a POSZT legjobb előadásának díját is együtt hódították el a Nemzetiben is látható Fodrásznő című darabbal, amelyet nemrég játszottak századjára. A színművészt a pr...

Testvér, ha kijutsz innen élve…

A Gulag virágai

Testvér, ha kijutsz innen élve…

Földes László Hobo – író és előadó

A Halj meg és nagy leszel után újabb zenés esttel, egy tragikomédiával lép a nézők elé Földes László Hobo. Az ártatlan milliókat, köztük sok százezer magyart is elnyelő és megsemmisítő Gulag világát dolgozza fel. Illetve annak egy kis abszurd szeletét: a rabokat felszólítják, hogy szereplőként vagy...

Történelem történetekben

A Gulag virágai

Történelem történetekben

Vidnyánszky Attila rendező

– Hobónak mindig vannak tervei! Felhív, küld egy sms-t vagy összefutunk, és már mondja is, mivel foglalkozik, amiből estet, darabot lehetne csinálni. Sőt, kiderül, hogy már írja is. Évek óta foglalkoztatta, hogy a Gulag táboraiban, a legkegyetlenebb körülmények között is születtek versek, dalok.

Versek fejben és élőben

A Gulag virágai

Versek fejben és élőben

Rácz József – Leninként és más szerepekben

Valamilyen formában mindig foglalkoztatott a Gulag témája, vettem egy-egy könyvet, elolvastam, de talán most vagyok elég bátor hozzá, hogy szembenézzek vele – mondja Rácz József, aki A Gulag virágaiban Lenin megidézése mellett leginkább hivatalos szövegeket tolmácsol majd, és azokból olvas fel néhán...

Elhúzza a nótájukat

A Gulag virágai

Elhúzza a nótájukat

Pál Lajos zenész

Pál Lajos börtönzenészként segíti a Földes László Hobo által alakított kultúrost A Gulag virágaiban, aki azt a feladatot kapta, hogy a barakkban méltó módon ünnepeljék meg a nagy októberi szocialista forradalmat. A rabok névtelenül, jelige alatt küldözgetik be az alkotásaikat, és ezekből próbálják ö...

 Kilóg a krokodilláb – Mindent megpróbáltam...

Nézőpont - A krokodilus

Kilóg a krokodilláb – Mindent megpróbáltam...

Balázs Géza – Vekerdy Tamás

„Egyes jelenetek eljuthatnak a nézőközönség tűrőképességének határáig, akkora a zaj, a mozgás...” (Balázs Géza) / „a krokodil nem elég szép, nem elég jól kidolgozott – pedig itt pénz bőven van mindenre, de mégsem működik a dolog” (Vekerdy Tamás)  

Nem leszek „senkilyen”!

Nem leszek „senkilyen”!

Fehér Tibor nagy elődökről és utánozhatatlan példaképekről, a halálos hivatásról, a búvároktatásról és arról, mire jó a bukás

Fehér Tibor a Nemzeti Színház egyik legfiatalabb és a fiatalok között az egyik legsikeresebb művésze. Azt mondja, neki még a bukás is jókor jött. Szerinte minden egyes előadásba bele kell dögleni, csak akkor ér valamit ez az egész színészmesterség. Amikor leültünk beszélgetni még „csak” Farkas-Ratkó...