Vissza a hírekhez
Nem kísérletezem
Mi vezeti az antik darabok kiválasztásánál? Milyen aktuális kihívást lát a Pentheszileiában? A darab a férfiak és a nők kapcsolatáról szól. Ön hogyan értelmezi a férfiak és nők közötti örök viaskodást?Mindegyik arról szól. Aktualitása semmi, illetve aktualitása mindig van: úgy szeretlek, majd megeszlek.
Ön a mai magyar színház legtermékenyebb rendezője, az előadásait azonban nagyon kevés előadásszámban játsszák. Ön szerint miért van ez így?Előtte járok a koromnak. A színház múlékony műfaj. Remélem, az előadások hatása él, abban a kevés emberben, aki látta.
Ön a rendezői színházat képviseli, de saját társulata nincs, vendégrendezéseket vállal, többek között a Nemzeti Színházban is.Ez nem jelent semmi különöset. A színház ugyanolyan, mint a többi, ugyanúgy dolgoztam ott is mint máshol.
A mai néző a gyors vágásokon és a szappanoperákon keresztül szemléli a világot, az ön előadásaira viszont a hosszú meditálás, a statikus jelenetetek sora a jellemző. Ezt láthattuk a Médea előadásában is, amelyik három évvel ezelőtt szerepelt a Divadelná Nyitra fesztiválon. Milyen hatást akart elérni a mozdulatlansággal?Nem kísérletezem - így éreztem jónak. Nem volt midig így.
Megrendezte Sarah Kane szinte valamennyi botrányos darabját. Az a világ, amelyre az angol drámaírónő irányítja a figyelmünket, kegyetlen és romlott, hősei egyedüllétre vannak ítélve, még ha kétségbe esve szeretet után kiáltoznak is. Mit kíván üzenni ennek a világnak a bemutatásával?A darabokat érdekesnek találtam. Megpróbáltam előadást csinálni belőlük.
Milyen Zsótér színháza, és milyen maga Zsótér?Mint egy panellakás. Rövid távú megoldást biztosít sok ember fészekrakására. Szabad és szellős. Messzire látni belőle. Belülről mindenki a saját képére formálhatja. Huszár Sylvia
(2006. szeptember 22.)