EGY NYÁRI ÉJ SVÉDORSZÁGBAN MITEM
„Ha a film nem dokumentum, akkor álom. Ezért a legnagyobb Tarkovszkij mindenki közül. Magától értetődő természetességgel közlekedik az álmok világában, nem magyarázkodik, különben is mit magyarázna? Látó ember, aki formát tudott adni látomásainak a legsúlyosabb, de egyszersmind legképlékenyebb közegben.” – írta Ingmar Bergman „Laterna Magica” című önéletrajzában.
Erland Josephson darabja, az „Egy éj a svéd nyárban” Andrej Tarkovszkij utolsó filmje, az 1985-ben Gotlandon készült „Az áldozat” forgatásáról szól. Gyengéd és humoros hangnemben idézi fel az orosz rendező és a svéd színészek találkozását. Miközben a szereplők és a stáb egyre türelmetlenebbül várakoznak a nyári éjben, át kell gondolniuk a játékról, életről, nyelvről és művészetről alkotott elképzeléseiket. Erland Josephson olyan nagy rendezőkkel dolgozott együtt, mint Ingmar Bergman, Andrej Tarkovszkij és Peter Brook, számos film- és színházi szerepe nemzetközileg is elismert. Íróként főleg a svéd és nemzetközi szinten ismert színészekről és rendezőkről alkotott portréit méltatták, illetve a Dramaten igazgatójaként eltöltött éveiről írt visszaemlékezéseit.