JEGYPÉNZTÁRUNK ÜNNEPI NYITVATARTÁSA:
December 21-22-23-án, valamint december 27 és 30 között 10.00-18:00 óráig. December 24-25-26-án, december 31-én és január 1-én zárva.
JEGYPÉNZTÁRUNK ÜNNEPI NYITVATARTÁSA:
December 21-22-23-án, valamint december 27 és 30 között 10.00-18:00 óráig. December 24-25-26-án, december 31-én és január 1-én zárva.
Honnan jött az előadás ötlete?
Az előadás az Európai Színházak Uniójának felkérésére készült, amelynek a Szputnyik társult tagja. Az UTE vezetősége számára nagyon fontos, hogy közös ügyek szülessenek, olyan közös vállalkozások, amik összehozzák a tagszínházakat, és amik mindenhol, mindenki számára ugyanolyan jelentőséggel bírnak. A projekt létrehozása során épp ez volt a legnagyobb nehézségünk, olyan ötletet kitalálni, ami mindenhol működik, olyan témákat felsorakoztatni, amik mindenhol jelentenek valamit, de mégsem maradnak az általánosság szintjén.
A Social Error tehát nemzetközi koprodukcióban készült utazóelőadás. Mit jelent ez pontosan?
Az előadás hét színház koprodukciójában jött létre, a próbákat nagyrészt Budapesten tartottuk, utána egy hetünk volt januárban Grazban elkészíteni az előadás első változatát. Körülbelül ez lesz a menetrend mindenhol: három-négy napot próbálunk, és utána két-három előadást tartunk. A próbák során minden helyszínen kicsit változtatunk az előadáson, így tulajdonképpen sose fogunk teljesen elkészülni vele, mindig egy újabb változatot mutatunk be. Persze az előadás egy része kötött, de mindenhol kerülnek bele új elemek. Fontos, hogy a helyi színészek, akik csatlakoznak a produkcióhoz, ne úgy érezzék, hogy beugrópróbán vesznek részt, és át kell venniük olyan szerepeket, amiket egy másik országban valaki már eljászott, inkább az a célunk, hogy mindenki úgy érezze, hogy bizonyos jelenetekbe belerakhatja az ötleteit.
Mi a helyi színészek szerepe?
Történetünk szerint a színészek mind játékosok, akik lehetséges szereplői egy valóságshow-nak. Most, az utolsó forduló során fog eldőlni, hogy ki kerül be a Nagy Játékba, és végül ki nyeri meg az Utolsó ember Budapesten (vagy az adott városban) címet. Ám a helyi színészek, az új beállók némi hátránnyal indulnak, ők a bevándorlók, akik sok mindent nem tudnak még, akiknek alkalmazkodniuk kell, és akiket néha hátrányok érik. Érdekes hangulata van ennek a kifordított helyzetnek Nyugat-Európában. A próbák eleinte pont így zajlanak, hogy próbálják átlátni, hogy mi ez az előadás, amibe belecsöppentek, és minél gyorsabban megtanulni a játékszabályokat.
Budapest hányadik állomás lesz, és itt milyen változtatásokra készültök?
Graz és Mainz után Budapest a harmadik állomás, ezt követi majd Lipcse, Kolozsvár és Párma. Mindenhol levonjuk az előző helyszín tanulságait, megtartjuk azokat az ötleteket, amik működtek. Budapesten már benne lesz az előadásban mindaz, amit Grazban és Mainzban dolgoztunk ki, de a Nemzetiben nyilván kicsit más lesz a helyzet, hiszen mindenki egy nyelvet beszél. Persze sok játék így is működni fog, csak kicsit adaptálnunk kell majd erre a helyzetre.
(2013. május 14.)